Ha egy cég bármilyen kereskedelmi tevékenységet folytat, ma már elengedhetetlen hogy egy jól felépített webáruházzal az online piacon is képviseltesse magát. Habár egy online áruház alapvetően hasonló módon épül fel, és működik mint egy tényleges üzlet, azért komoly különbségek is vannak.
Annak szeretnénk segítségére lenni, aki még csak most tervezi webáruház indítását, és azt sem tudja hol kezdje, hogyan álljon neki.
A honlap, az áruház motorjának, a webáruház arculatának kialakítását minden esetben bízzák profi szakemberre. Webshop nem lesz magától, a létrehozásában az üzemeltetőnek is részt kell vennie.
Mi is kell pontosan?
1. Termék
Ez alapvetően adott, hiszen nem is állnánk neki másként. A termékek számos adattal, jellemzővel rendelkeznek, amiket össze kell gyűjtenünk egy adatbázisba, amit már könnyebben fel tudunk tölteni webáruházunkba. A minimálisan szükséges adatok:
- Termék neve
- Rövid leírása
- Bővebb leírása
- Nettó és bruttó ára
- Cikkszáma
- Méretadatok (súly, szélesség, magasság, stb)
- Kiszerelés (pl. 12db/doboz)
- árukészlet
- fotó
2. Szállítási mód
Meg kell választanunk saját magunk, a termék specifikációjának, és az ügyfeleknek legmegfelelőbb szállítási módot, módokat. Pár példa:
- személyes átvétel
- X futár szolgálat
- postai kiszállítás
A szállításnál nagyon lényeges, hogy általában plusz költséggel jár. A kényelmünk érdekében a szállítási költség kiszámítását automatizálni lehet. Változó tényező a tömeg, a távolság és valamilyen kedvezmény lehet, a teljesség igénye nélkül. Ezek egy jól működő webáruházban beállítható tényezők.
3. Fizetési mód
Leggyakrabban használt:
- készpénz (személyes átvétel, futár esetén)
- előre utalás (általában nagyobb értékű termékek esetén javasolt, vagy régebbi partnerek esetén)
- bank által biztosított közvetlen bankkártyás fizetés
- harmadik fél által biztosított közvetett bankkártyás fizetés (pl. PayPal)
- sms fizetés
A választásnál itt is igaz, hogy figyelembe kell venni a vásárlók ez irányú szokásait. Tehát ha mi szeretnénk is, ha azonnal, bankkártyával kifizetnék a termék vételárát, de az ügyfelek bizalmatlanok, ezt nem teszik meg,
Célszerű tehát kezdetben az egyszerűbb fizetési lehetőségekkel felszerelni webáruházunkat, és később a vásárlói igények megjelenése esetén fejleszteni. Ez azért is lényeges, hiszen a honlapon keresztüli fizetésnek plusz költségei vannak (másfajta tárhely, vásárolni kell fizetési modulokat, karbantartás, stb,).
Ha mindenképp szükséges közvetlen fizetés, annak üzemeltetését célszerű egy ezzel foglalkozó profi cégre bízni.
4. Jogi háttér
Az nyílván alap hogy, valamilyen vállalkozói forma kell (egyéni vállalkozó, Bt, Kft, stb). Kell jogalap a termék értékesítésére (megfelelő tevékenységi kör).
Az üzemeltetés szempontjából kötelező webáruházban feltüntetni:
- üzemeltető cég pontos adatai
- rendelési, szerződési feltételek (garancia, elállási jog, stb)
- adatvédelmi nyilatkozat
- vásárlási, fizetési, szállítási feltételek
Természetesen a fenti iratok elkészítéséhez a biztonság kedvéért minden esetben vegyünk igénybe ügyvédet!
5. Üzemeltetés
A webáruház is csak egy áruház, azaz a vevőket a vásárlásokat kezelni kell. Éppen ezért ne spóroljunk az idővel, és már a webáruház fejlesztési szakaszában akár ismerjük meg az oldal adminisztrálását. Webfejlesztőnkkel közösen vigyünk fel termékeket, hozzunk létre új termékkategóriákat. Gyakoroljuk a különböző beállításokat (akciós ár, készletkezelés, ÁSZF módosítás, stb). Csináljunk, és kezeljünk próbarendeléseket. A tesztelés különösen fontos, hiszen ismernünk kell webáruházunk működését vásárlói oldalról is!
Tekintse meg webáruház készítésére vonatkozó díjcsomagjainkat, árainkat!